Impactul smile-urilor asupra noastra

vineri, 30 decembrie 2011

In convorbirile noaste scrise,predomina tot mai des smile-urile,le utilizam pentru a comunica mai rapid,pentru a transmite emotii,sau pentru ca pur si simplu ne plac :D.Insa ele ne saracesc mult din limbaj,imaginatie,si limiteaza capacitatea de a ne intelege prin cuvinte.Scriitorii din trecut nu vorbeau prin messenger,skype,aveau de facut lucruri mai nobile-scriau carti in care emotiile le redadeau prin cuvinte,si le reusea,de exemplu :
-Ea zâmbind şi trist se uită, şopoteşte blând din gură
-Ochiul îmi sclipeşte, genele-mi sunt pline
- Nu mai pot!, strigă ea, frîngîndu-şi tîmplele
Acum imaginati-va o discutie in care zic ceva  si apoi adaug,eu acum rad,sau eu acum dau din ochi,vesel :D
Dar nici nu pot nega ca avem un vocabular din ce in ce mai sarac, ca nu putem sa ne exprimam
 gandurile si sentimentele CLAR,fara a uliliza vri-un smile.Suntem din ce in ce mai saraci,
si asta merge in extindere si cuprinde toate sferele,suntem saraci in cuvinte,emotii,
suntem pina la urma saraci sufleteste.
Pentru scriitori din trecut cuvintele erau suficiente pentru orice,pentru noi....

5 comments:

godless spunea...

”Dar nici nu pot nega ca avem un vocabular din ce in ce mai sarac, ca nu putem sa ne exprimam
gandurile si sentimentele CLAR” - foarte bine ai observat și e păcat că e așa. Orice boschetar sau cioban cu 4 clase din România se exprimă mai corect, mai logic, mai coerent în limba română decât toți intelectualii noștri la un loc. Și nu-s doar smile-urile de vină.

amira spunea...

”Și nu-s doar smile-urile de vină.”-da :D,corect

Unknown spunea...

godless: n-aş zice, e ilogic ceea ce spui. Dacă e intelectual atunci nu înseamnă că poate vorbi. Şi nu e admisibil să comparăm ţara noastră cu altele, fiecare are parte de rahat, unii mai puţin - alţii mai mult.

godless spunea...

Da' eu totuși mă mențin forte pe poziția mea și zic că dacă un pseudointelectual vrea să fie numit intelectual tre' să poată vorbi CORECT, LOGIC și COERENT limba maternă.
Și faza cu comparația. Eu m-am referit anume la România și anume la modul și capacitatea noastră și a lor de a întreține o conversație, căci până la urmă vorbim aceeași limbă.

godless spunea...

aaa, și dacă o să-mi spui că un intelectual poate fi datorită anumitor circumstanțe mut, mda, posibil! Dar de obicei nu prea sunt pentru că asta e Republica Moldova!

Trimiteți un comentariu